Kehl, Mei 2024

Habiton by Bürstner wint de iF DESIGN AWARD 2024!

Kehl. Duitsland - Bürstner heeft dit jaar de iF DESIGN AWARD gewonnen en is daarmee een van de winnaars van het wereldberoemde designlabel. De Micro Camper Concept Car “Habiton by Bürstner” werd onderscheiden in de discipline “Product” in de categorie “1.01 Auto’s / Voertuigen”. De iF DESIGN AWARD wordt eenmaal per jaar uitgereikt door ’s werelds oudste onafhankelijke designinstituut, iF International Forum Design GmbH.

Habiton by Bürstner maakte indruk op de 132-koppige, onafhankelijke, internationale jury van deskundigen met zijn innovatieve mix van design, geschiktheid voor dagelijks gebruik en modulair kampeerconcept. Een bijzonder hoogtepunt is de opblaasbare daktent die volledig geïntegreerd is in het dak van het voertuig op basis van de Renault Kangoo. Het voertuig werd ontwikkeld door een gemengd team van interne ontwikkelaars en de ontwerpstudio StudioSyn uit Rüsselsheim onder leiding van Tom Klüber-Voss.

Het aantal kandidaten was hoog: uit bijna 11.000 inzendingen uit 72 landen moesten de juryleden het felbegeerde keurmerk toekennen.

“We zijn erg blij met deze nieuwe, zeer prestigieuze ontwerpprijs voor onze Habiton-studie,” vertelt Jens Kromer, CEO van Bürstner. “We werken er hard aan om de Habiton klaar te maken voor serieproductie, zodat geïnteresseerden deze innovatieve microcamper binnenkort kunnen kopen.”

Meer informatie over de Habiton by Bürstner is te vinden onder “Winnaars & iF Ranking” op de iF Design website - Habiton by Bürstner, evenals op de Bürstner website Microcamper studie HABITON BY BÜRSTNER (Duits).

PERSCONTACT BÜRSTNER

Robin Wol
Erwin Hymer Group Nederland
robin.wol@erwinhymergroup.com

Lea Isenmann
Marketingmanager
lea.isenmann@buerstner.com

Bürstner heeft dit jaar de iF DESIGN AWARD gewonnen en is daarmee een van de winnaars van het wereldberoemde designlabel. | PDF (135 KB)

Bürstner heeft dit jaar de iF DESIGN AWARD gewonnen en is daarmee een van de winnaars van het wereldberoemde designlabel. | JPG (570 KB)

Bürstner GmbH & Co. KG
Bürstner is een merk in het mainstream segment dat campers, caravans en buscampers produceert. Bürstner staat vooral bekend om harmonieuze woonideeën, functionaliteit en wooncomfort met een eigentijdse uitstraling. Bürstner GmbH & Co. KG is gevestigd in Kehl, Duitsland, met een tweede productiefaciliteit in Wissembourg (Frankrijk/Alsace), en is onderdeel van de Erwin Hymer Group. Meer informatie vindt u ook op https://www.buerstner.com.

Erwin Hymer Group
Erwin Hymer Group is een 100 procent dochter van THOR Industries, een van 's werelds grootste fabrikanten van recreatieve voertuigen met meer dan 32.000 werknemers wereldwijd. Erwin Hymer Group verenigt aanbieders van campers, caravans en accessoires, alsmede verhuur- en financieringsmaatschappijen, onder één dak. Tot Erwin Hymer Group behoren de camper- en caravanmerken Buccaneer, Bürstner, Carado, Crosscamp, Compass, Dethleffs, Elddis, ERIBA, Etrusco, HYMER, Laika, LMC, Niesmann+Bischoff, Sunlight en Xplore, de verhuurbedrijven Crossrent, McRent en Rent Easy, chassisbouwer Goldschmitt, onderdelenleverancier Movera en het reisportaal FREEONTOUR. Meer informatie is beschikbaar op www.erwinhymergroup.com.

Voor gedetailleerde informatie en uitleg over alle gewichts- en zitspecificaties, verwijzen wij u naar onze verkoopdocumenten, onze website, onze configurator of neem contact op met onze merkdealer. Als u specifieke vragen heeft, neem dan rechtstreeks contact met ons op.