Spontant til de schweiziske alper - med HYMER Grand Canyon

En forlænget weekend. Egentlig den perfekte lejlighed til at tage på en afslappende kort ferie. Præcis det tænkte John og Vanessa også - og begav sig spontant ud i de schweiziske bjerge. Deres perfekte rejsefølgesvend: HYMER Grand Canyon.

John Unseld

Forfatter

Rejsemål
Schweiz
Model
HYMER Grand Canyon
Dag 1

Afgang og opdagelse –
Fra Stuttgart over Rhinenfaldet til Zürichsøen

Egentlig havde vi ikke planlagt meget for denne forlængede weekend. Men så kom ideen til os: Hvorfor ikke pakke mountainbikene og tage en spontan tur til de schweiziske alper? Fra Stuttgart er det faktisk ikke så langt. Og vores ledsager til denne rejse var allerede besluttet: HYMER Grand Canyon, et rummeligt hjem på hjul, der lover os både komfort og frihed

Efter en let frokost tog vi afsked med den hjemlige skyline og begav os mod den schweiziske grænse. Næppe havde vi krydset grænsen ved Schaffhausen, stødte vi allerede på turens første højdepunkt: den majestætiske Rhinenfald. Det buldrende brus af de 23 meter dybt styrtdykkende vandmasser og det skummende skum efterlod et dybt og varigt indtryk.

Senere, ved Zürichsøen, fandt vi en idyllisk beliggende campingplads. Så kunne vi lade den første aften glide væk i en fantastisk atmosfære under stjernehimlen. Grand Canyon viste sig at være det perfekte overnatningssted.

1 / 3

Rejs i stedet for at læse?

Lær HYMER camper vans på Fiat chassis at kende, og start dit eget eventyr allerede i dag.

Dag 2

Bjergromantik og smart teknik –
Fra Zürichsøen til Furkapasset

Efter en god nats søvn vækkede de første solstråler os gennem panoramavinduet i pop-top-taget. En solid morgenmad - og så snoede vi os allerede op ad de maleriske schweiziske bjergveje til den østlige del af Furkapasset. Oppe ved passet passerede vi en smal bjergpassage, og derefter skiltes bjergene - og vi blev mødt af en betagende bjergudsigt med udsigt ud over dalen og serpentinerne.

To seværdigheder vi ikke ville misse: Det legendariske Hotel Belvedere (desværre lukket i mange år) og den mystiske isgrotte ved Rhone-gletsjeren. Tidligt om aftenen nød vi derefter udsigten fra taget på Grand Canyon - med en usammenlignelig udsigt over de schweiziske alper.

Her testede vi også HYMER Connect Appen for første gang - og skabte en hyggelig atmosfære i køretøjet med smartphone. Appen skulle senere på aftenen vise sig at være særlig praktisk. For efter en restaurantmiddag blev vi overrasket af et tordenvejr.

Men med appen kunne vi allerede varme køretøjet op, mens vi var på vej. Da vi derefter nåede campingpladsen i en gennemblødt tilstand, blev vi mødt af en behageligt varm bruser i den opvarmede camper van.
Dag 3

Aktiv ferie og afslapning –
Sanetschpass og Genfersøen

Vores tredje dag begyndte med en smuk køretur til den rolige og behageligt trafikfattige Sanetschpass. Nu var øjeblikket endelig kommet til at tage vores mountainbikes ned fra HYMER Grand Canyons Backrack+. Princippet bag dette geniale komponentstativ var hidtil ukendt for os: Uden at begrænse brugen af bagdørene giver det mulighed for at transportere en reservehjul, en metalboks og to cykler (og ser også meget stilfuldt ud).

Selve cykelturen var højdepunktet på vores forlængede weekendtur, med betagende udsigter til Alperne og den smukt beliggende Sanetsch-sø ... simpelthen fantastisk!

Den velfortjente belønning efter denne forfriskende oplevelse: et lækkert måltid, som vi tilberedte ombord i Grand Canyon. Efter at have fået ny energi fortsatte vi til Genfersøen, hvor vi nød en iskugle med udsigt over vandet, observerede bådene og nød det perfekte sommervejr.

1 / 3

Hjemtur:
Skumring og hjemkomst

Da solen langsomt sank bag de schweiziske alper, var det klart: tid til at begive sig hjemad. Og også her viste Grand Canyon sig - som på hele turen - som en stille, pålidelig og komfortabel ledsager. Især køreturene over bjergpassene var helt afslappede. Bagefter mindedes vi, hvordan vores onkler for mange år siden havde forberedt sig med stor indre spænding på at krydse Fernpasset eller Brenner-passet med deres autocampere.

Facit:
en uforglemmelig weekend

Dette forlængede weekendophold i de schweiziske alper viste os endnu en gang, hvor forbløffende tæt bjergene egentlig er - og hvor afslappende selv en kort spontan tur kan være. Det perfekte køretøj til dette: HYMER Grand Canyon med sit nye indre design og smarte funktioner som HYMER Connect Appen. Vi nød også HYMER Backrack+. For dette transport system gjorde det let at transportere vores mountainbikes og tage på spontane cykelture. Med smukke minder i bagagen glæder vi os nu allerede til de næste eventyr - og er spændte på, hvor vores veje vil føre os.

Til hvert eventyr findes der en HYMER

Historier du kan skrive med din HYMER.
I vores modeloversigt kan du finde en HYMER der passer til din rejsehistorie.